Autor Wątek: Sprzęt nieodebrany z naprawy - co na to Kodeks Cywilny?  (Przeczytany 845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marek216

  • serwis elektroniki
  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 0
    • Serwis elektroniki
Zdarza się tak, że klienci oddają sprzęt do naprawy ale z odbiorem wcale im się nie spieszy.
Wiele serwisów stosuje zapis o przejściu lub utylizacji sprzętu po kilku miesiącach - niestety nie jest to zgodne z prawem!

Zgodnie z art. 119 Kodeksu Cywilnego serwis musi zaprzyjaźnić się ze sprzętem i dbać o niego przez 3 lata !

Jako zabezpieczenie swoich interesów serwis na karcie przyjęcia podpisanej przez klienta powinien mieć informację o kosztach przechowywania sprzętu w przypadku nieodebrania w określonym czasie po wykonaniu naprawy. Warto również mieć potwierdzenie o poinformowaniu klienta o zakończeniu naprawy.

Koszt przechowywania nie może przekraczać realnych kosztów ale może uwzględniać wszystkie koszty takie jak dbanie o sprzęt, ubezpieczenie, okresowe ładowanie i zapewnienie odpowiednich warunków ( temperatura, wilgotność ).

« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń 2014, 20:31 wysłana przez marek216 »
Serwis elektroniki: nawigacje, tablety, laptopy, gsm, foto, Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj
Części i narzędzia Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj
Urządzenia FeniksTech : Musisz być zalogowany, aby zobaczyć ten link. Zarejestruj się lub Zaloguj